Winback Tecar

Przyśpiesz procesy regeneracyjne i rehabilitację nawet dwukrotnie

Energia Winback to energia fal radiowych związana z promieniowaniem elektromagnetycznym wytwarzanym przez prąd zmienny o częstotliwości 300 kHz, 500 kHz i 1 MHz. Są to współczynniki znacznie niższe niż w przypadku diatermii krótkofalowej (27,1 MHz), ale wyższe niż próg pobudliwości skurczowej mięśnia. W zależności od ustawienia tych parametrów, możemy na różnych głębokościach oddziaływać na tkanki przyśpieszając procesy regeneracyjne i rehabilitację nawet dwukrotnie.

DZIAŁANIE POWIERZCHOWNE I PÓŁGŁĘBOKIE - mięśnie, powięzie, trzewia, układ limfatyczny i naczyniowy

DZIAŁANIE GŁĘBOKIE - więzadła, stawy, ścięgna, okostna, kości

Stosowany z wieloma metodami pracy z pacjentem w jednym czasie (terapia: układu mięśniowo-powięziowego, manualna, punktów spustowych, wisceralna, masaż blizn, drenaż limfatyczny, terapia próżniowa) znacznie poprawia efektywność technik fizjoterapeutycznych.

PRZYŚPIESZANIE GOJENIA

Fala radiowa wywołuje przepływ jonów wraz z szybkimi drganiami elektrycznymi w środowisku komórkowym. Drgania te prowadzą do wymian wewnątrz i zewnątrzkomórkowych, co doprowadza do szybszego gojenia się tkanek.

ŚRODEK PRZECIWBÓLOWY

Bodziec fizykalny hamuje nawet do 48 godzin przekaźnictwo nerwowe. Zjawisko to tłumaczą drgania energii, które zakłócają klasyczny przekaz sygnału bólu (depolaryzację, hiperpolaryzację). Korzyści są natychmiast odczuwane przez pacjenta.

PRZYSPIESZANIE DRENAŻU

Przyspiesza manualny drenaż limfatyczny stymulując mięśnie gładkie oraz resorpcję płynu z przestrzeni śródmiąższowej. Leczenie koncentruje się na działaniu mechanicznym, które jest najszybszym i najskuteczniejszym sposobem odprowadzania nadmiaru limfy.

Winback może być stosowany we wszystkich stanach - ostrych i przewlekłych. Wyniki leczenia są widoczne już od pierwszej sesji (zwiększona sprawność ruchowa, działanie przeciwbólowe, rewaskularyzacja, usprawnienie procesów gojenia).

Wskazania:

• skręcenia,
  • naderwania mięśni i więzadeł,
  • terapia okołooperacyjna,
  • ostre stany pourazowe,
  • łagodzenie bólu i stanów zapalnych,
  • działanie przeciwobrzękowe,
  • usprawnienie procesów gojenia tkanek,
  • przewlekłe urazy lub powikłania pourazowe

Ortopedia i Traumatologia

Urazy układu mięśniowo-szkieletowe (urazy mięśni, zwichnięcia, skręcenia, zapalenia ścięgien, drobne urazy i naciągnięcia, przykurcze, zapalenie błony maziowej lub kaletki, blizny).

Regeneracja
Po zakończeniu zawodów lub intensywnego treningu, głęboki masaż z wykorzystaniem Winbacka skutecznie rozluźnia mięśnie i niweluje napięcia po treningowe.

Reumatologia
Przewlekłe zapalenie ścięgien, epicondylalgia, przewlekłe bóle stawów i kręgosłupa, zapalenie torebki, sztywność stawów, RZS i ZZSK.

Flebologia

Głęboki drenaż limfatyczny, zaburzenia krążenia.

Profilaktyka
Zadaniem fizjoterapeutów w dziedzinie sportu jest identyfikacja słabych ogniw w łańcuchu biomechanicznym zawodnika. Fizjoterapeuta łączy trening wzmacniający i rehabilitację w programie zapobiegania urazom.

Terapia WINBACK TECAR opiera się na unikalnym zastosowaniu bodźca fizykalnego. Metodyka zabiegu daje niesamowite możliwości połączenia fizykoterapii oraz terapii manualnej lub treningu medycznego w jednym czasie.

Zespoły i federacje sportowe, które wykorzystują Winback:

Piłka Nożna - France: Psg Cfa, Feminin & Pro - Ogc Nice - Chamois Niortais - Fc Bordeaux - Fc Lorient - Nimes Olympique - Fc Rennes - Montpellier Herault Sport Club - Olympique Lyonnais - Fc Nantes - Fc Tours - Paris Foot Club - Racing Club De Lens - Estac Troyes - Sco Angers - Red Star - Cfnc Niort - Fc Valenciennes - Al Hilal Ryad (Sau) - Boca Junior (Arg) - Kv Ostende (Blg) - Escola Varsovia (Pl) - Legia Warsaw (Pl) - Escola Varsovia (Pl) - Usma Alger (Alg) - Al Jazeera Club (Uae) - Al Nasr Club (Uae) - Al Wasl Football (Uae) - Levante Unión Deportiva (Valencia, Esp) - Deportivo Leganes (Madrid Esp)

Koszykówka - Chorale De Roanne - Orleans Loiret Basket - Basket - Perigueux Bbp - Basket Landes - Sharks Antibes - Csk Moscou

Rugby - Biarritz Olympique - Ubb - Oyonnax Rugby - Stade Toulousain - Usap Perpignan - Montpellier Herault Rugby

Piłka Reczna - Psg Hand - Paris Volley – Knak Volley - Atlantis Pallavolo Brescia (Volley Brescia)

Siatkówka - Equipe Ag2r La Mondiale - Equipe La Francaise Des Jeux - Equipe Fortuneo Vital Concept - Lotto Soudal

Instytucje - Comite Olympique De Coree Du Sud - Cnea Font Romeu (Creps) - Clinique Militaire Du Sport - Comite Olympique Hellenique